Tuesday, October 23, 2012

چشمان همیشه گشنه - 27

اسم می‌برم، پیتزای راز واقع در خیابان کار و تجارت و تمامی آن پیتزا فروشی‌هایی که کف پیتزایشان را با شیر و یا هر مایع چسبناک شیرداری خیس می‌کنند احمق‌هایی بیش نیستند. آنها توهین کنندگان به ساحت منسجم و کشدار پیتزا اند. آنها از بین برندگان کیفیت اند. آنها زیادی شل کنندگان گل وسط پیتزا اند.

این جز حداقل حقوق اولیه مشتری پیتزا فروشی است که یک لوز پیتزا انسجامش را هنگام برداشتن حفظ کند. واقعیت این است که لوز پیتزا را از قاعده مثلث بلند کرده و در دهان می‌گذارند و این باعث می‌شود تا افتادگی نسبی بین نوک تیز مثلث پیتزا نسبت به قاعده لوز پیدا شود. این افت خود به خود منجر به جدایی مواد از خمیر خواهد شد، حال اگر اتصال مواد به خمیر هم با ماده ای غیر چسبنده، در واقع غیر پنیر پیتزا صورت گرفته باشد، با خمش و سقوط مواد از نوک پیتزا مواجه خواهیم شد. البته این موضوع در مورد پیتزاهای دیپ‌دیش (کلفت) مصداق ندارد که البته باز هم دلیل نمی‌شود تا زیر مواد را با شیر و یا ماده ای شیردار کفپوشی کنند. چرا که اتصال و انسجام تنها مشکل این گونه‌ی پیتزا نیست، اتصال شل و وارفتگی را می‌شود با کارد و چنگال حل کرد که البته امری قبیح و شنیع است ولی وقتی مجبور باشید قابل اغماض است. اما طعم مشخص و زیاد از حد شیر داغ شده در هر لقمه  پیتزا آنقدر مشمئز کننده و زننده است که واقعن کاری از دست کارد و چنگال و نوشابه و سالاد هم بر نمی‌آید.

پیتزا راز افتضاح است، دیگر نروید، اگر رفتید و خوشتان آمد، دیگر واقعن اینجا را نخوانید.

واضح است که توهین به کیفیت پیتزا یک نظر کاملن شخصی است.

5 comments:

  1. Anonymous10/25/2012

    چیپوتله را شدیدا پیشنهاد میکنم خیابان کار وتجارت چند مغازه پایین تر از راز . پیتزا و نان سیرش را امتخان کن و به اوج لذت برس .

    ReplyDelete
  2. چیپوتله را شدیدا پیشنهاد میکنم خیابان کار وتجارت چند مغازه پایین تر از راز . پیتزا و نان سیرش را امتخان کن و به اوج لذت برس

    ReplyDelete
  3. در مورد پیتزا راز هم موافقم افتضاح است

    ReplyDelete
  4. Anonymous10/27/2012

    ایضا پیتزا نایت خاک بر سر
    هم از همین روش نابخردانه استفاده میکند.

    ReplyDelete
  5. راز به افسانه ها پیوست. افتضاح آقا . افتضاح

    ReplyDelete